Cuma, Kasım 6

Özgür Sevgi Göral

..önce dedikodulardan sonra da bizzat rektör yardımcısı Mehmet Ahlatçıoğlu’nun ağzından Sky Türk’te yaptığım açıklamalardan ötürü atamamın yapılmayacağını öğrendim. Neydi o açıklamalar? Kürt sorunun birtakım ‘dış mihrakların’ kışkırtmalarıyla yaratılmış, yapay bir sorun değil belli toplumsal nedenlere dayanan gerçek bir sorun olduğunu söyledim. Uğur Kaymaz’ın da bu memleketin ‘muteber’ vatandaşlarıyla eşit vatandaşlık haklarına sahip olduğunu, onun 12 yaşındaki bedenindeki 13 kurşunun hepimizin sorunu olduğunu söyledim. Program şimdi olsaydı buna Lice’de hayatını kaybeden Ceylan Önkol’u da eklerdim, onun o gözlerini kocaman açmış fotoğrafını görünce içimin nasıl burkulduğunu, böyle örnekler yaşanırken kendi yaşadığım sorunu anlatmaktan bile utandığımı söylerdim...bunun üzerine yapmamı pek de beklemedikleri bir şey yaptım, tuttum YTÜ’ye karşı dava açtım, hakkımı aramaya kalktım. Bizim gibi ‘genç akademisyen adaylarının’ hak hukuk mücadelesine girmesini pek beklemiyorlar. Nasıl olsa biz bu işe ihtiyacımız olduğu için, çok fazla afişe olmamak için, çok fazla afişe olursak başka yerlerde iş bulamayacağımız için, bize çok büyük haksızlıklar yapsalar da, sözleşmemizi yenilemeseler de, atamamızı yapmasalar da susarız diye düşünüyorlar. Bir adaletsizlik ve haksızlık çemberinin biz gençler için sonuna kadar döneceğine, güçlerinin buna yeteceğine inanıyorlar, malum güçleri neye yeterse, kural bu

Hiç yorum yok: